Multimedialni i mobilni liderzy

Posted by on Wrz 26, 2013

Multimedialni i mobilni liderzy

Wprowadzanie nowych technologii na rynek zawsze wiązało się ze sporymi problemami i wyzwaniami. Istniało już wiele firm, które kompletnie zdominowały światowy rynek na krótki okres lub nawet całą dekadę, ale nie były w stanie ustrzec się od błędów natury typowo biznesowej czy też inżynieryjnej. To co najmocniej zaszkodzić może współczesnej firmie operującej w sektorze IT to przede wszystkim nieudane modele. O ile pierwsze lata konkurencji na rynku laptopów, komputerów stacjonarnych czy telewizorów płaskich pełne były pojedynków między doskonale przygotowanymi modelami za wielkie pieniądze i tanimi słabymi alternatywami od nieznanych nikomu marek – o tyle dzisiaj miejsca na tanie podróbki nie ma. Konsumenci przywiązali się przede wszystkim do jakości i nie chcą, aby sprzęt elektroniczny, składający się z wielu zaawansowanych podzespołów i technologii, był wadliwy lub przeciętny. Inwestując w nowoczesny telefon czy doskonały telewizor, większość rodzin wybiera więc jednego z uznanych i czołowych dostawców na rynku. Wiele firm rozdających jeszcze nie tak dawno temu karty w świecie nowoczesnych technologii, dzisiaj nie istnieje lub jest na skraju bankructwa. To przeważnie efekt braku gotowości do walki o bardziej wymagającego klienta, młodego konsumenta świadomego tego, co jest faktycznie dobre i nowoczesne, a co jedynie udaje te atrybuty. Nie dla wszystkich więc marek rozwój technologii w XXI wieku okazał się czymś dobrym. Te najbardziej przebojowe nie bały się latami pracować przy smartfonach czy przenośnych aparatach cyfrowych albo odtwarzaczach muzyki. Lata cierpliwego dokonywania małymi kroczkami przełomu w dziedzinie multimediów i mobilnych technologii zaowocowały na początku XXI wieku wielkim przełomem czy wręcz rewolucją. Dzisiaj wszystkie szanujące się firmy elektroniczne robią wszystko, aby utrzymać pozycję lidera na tym bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku. Utrzymać tempo innowacji i stale nowych patentów nie jest jednak łatwo, nawet jeśli ma się nieograniczony kapitał na badania i rozwój.